مصاحبه آرشیو خبر ها
دیگر با قاطعیت می ‌توانم بگویم هر چیزی می ‌تواند اتفاق بیافتد

دیگر با قاطعیت می ‌توانم بگویم هر چیزی می ‌تواند اتفاق بیافتد

بعید است از هر 10 تیفوسی یووه بیش از یك نفر پس از شنیدن نام «روبنز فرناندو موئدیم» او را به یاد بیاورند...

 

صبح پنجشنبه دهم تیر بود كه روبینیو از دفتر باشگاه یوونتوس در خیابان Druento بیرون آمد. هیچ خبرنگاری آن اطراف نبود تا دستگاه ضبط صدایش را به سمت او ببرد و هرگز فلاش هیچ دوربینی تصویری از چهره‌اش ثبت نكرد. روزی كه او با گرفتن رضایت‌نامه‌اش از پالرمو عازم دیگر تیم شهر تورین (او فصل قبلش به صورت قرضی در تورینو حضور داشت) كرد نیز گمنام بود. حضور این دروازه‌بان برزیلی هیچ توجهی را جلب نكرد و شاید جز خانواده‌اش هیچ‌كس در تورین دلش نمی‌خواست او را به جای بوفون در دروازه ببینند. 4سال حضورِ در سكوت، نهایتاً سرنوشتش را در روزی گرم و تابستانی با «مارك یولیانو» مدافع سالهای نه‌چندان دور یووه در باشگاه كومو گره زد. دروازه‌بان سوم یووه ناگهان رویای ناكام بازی در سری A را به واقعیت تلخ حضور در سری D تعویض كرد تا دروازه‌بان سابق كورینتیانس برزیل در 34 سالگی یكبار دیگر شاهد سریال بداقبالی‌هایش در فوتبال ایتالیا باشد.

 

شاید به همین دلیل است كه «روبنز فرناندو موئدیم» ملقب به روبینیو حتی پس از یازده سال حضور در سرزمین چكمه‌ای هرگز نتوانسته نامی درخور برای خودش دست و پا كند.

 

او كه به تازگی به جنوا پیوسته تا احتمالاً دورانی دیگر از نشستن روی نیمكت را در این باشگاه سپری كند در گفتگویی، ضمن یادآوری روزهای پر خاطره‌اش در یوونتوس، با اشاره به دیدار جنوا و یووه در چارچوب هفته دوم رقابت‌های سری A گفت:

 

متأسفانه فرصت تماشای بازی‌های اخیر یووه را نداشته‌ام اما نتایج این تیم را از طریق رسانه‌ها دنبال می‌كنم. جنوا هرگز مقابل یووه تیم دست و پا بسته‌ای نخواهد بود و برای پیروزی در خانه‌اش مقابل بیانكونری‌ها قرار خواهد گرفت.

 

او با اشاره به بازیكنان جدید یووه بیان كرد:

 

من فكر می‌كنم نفرات جدیدی كه به یووه پیوسته‌اند، بازیكنانی با كلاس بین‌المللی هستند. داگلاس كاستا و فدریكو برنادسكی بازیكنان آینده‌دار هستند كه به یووه كمك‌های فراوانی خواهند كرد.

 

وی با اشاره به نقل و انتقالات عجیب فوتبال جهان و ایتالیا نیز گفت:

 

بعد از دیدن رفتن نیمار به پی‌اس‌جی یا بونوچی به میلان دیگر با قاطعیت می‌توانم بگویم هر چیزی می‌تواند اتفاق بیافتد. حتی اعتراف می‌كنم وقتی شایعه رفتن ماركیزیو از یووه در هفته گذشته را شنیدم نیز دیگر خیلی تعجب نكردم.

 

اما نمی‌توان با روبینیو گفتگو كرد و در مقابل او یادی از جانلوئیجی بوفون نكرد. دروازه‌بانی كه روبینیو علی‌رغم ذخیره‌ی ذخیره بودنش اما همچنان دیوانه‌وار دوستش دارد:

 

نمایش خیره‌كننده او در هفته نخست سری A مرا خیلی شگفت‌زده نكرد؛ چراكه جی‌جی همیشه جی‌جی است. ممكن است دنیای فوتبال در آینده بتواند مدافعان قدرتمند بسیاری را در خود ببیند اما قطعاً سالهای زیادی طول خواهد كشید تا دروازه‌بانی مثل بوفون بیاید. كمتر دروازه‌بانی وجود دارد كه بتواند تمام كارهایی كه او در چارچوب دروازه می‌كند را انجام دهد. نام او برای همیشه در میان اسطوره‌های دروازه‌بانی تاریخ فوتبال ثبت شده است.

«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: